izmit escort | izmit escort | escort izmit | escort izmit | kocaeli escort
Bugun...



Yandaş, AKP Yanlısı ve Muhalif Gazete ve Televizyonlar

Yandaş, AKP Yanlısı veya Havuz Medyası olarak anılan medya organlarının listesi değişti

facebook-paylas
Güncelleme: 23-04-2021 12:05:53 Tarih: 07-10-2017 22:30

Yandaş, AKP Yanlısı ve Muhalif Gazete ve Televizyonlar

 

 

 

 

 

Hazırlayan: Abdullah Köktürk

 

Yandaş veya Havuz Medyası olarak anılan gazeteler ve bu gazetelerin 16-22 Mart  2020 tarihindeki tiraj miktarları aşağıdadır; (Bazı gazetelerin tirajlarına bir müddettir ulaşılamadığından eski tirajları kullanılmıştır)

 

                                    Yandaş veya Havuz Medyası olarak anılan gazeteler

Gazete Adı

Tirajı

Sahibi

Sabah

237.000

Zirve Holding/Kalyon İnşaat

Hürriyet

206.000

Demirören Grubu

Posta

150.000

Demirören Grubu

Türkiye

130.000

İhlas  Holding

Milliyet

124.000

 Demirören Grubu

Takvim

103.000

Zirve Holding/Kalyon İnşaat

Yeni Şafak

102.000

Albayrak Grubu

Güneş

----------

Türkmedya Grubu, Hasan Yeşildağ (31 Aralık 2019 günü yayın hayatına son vermiştir)

Akşam

102.000

Türkmedya Grubu, Hasan Yeşildağ

Star

----------

Türkmedya Grubu, Hasan Yeşildağ (31 Aralık 2019 günü yayın hayatına son vermiştir)

Gazete Harbi

-----------

Vidin Özyer – Mart 2019 da Avni Özgürel’e satılarak ismi Analiz olmuştur.

Milat

51.000

Ali Adakoğlu

Diriliş Postası

33.000

Ali Yıldız ve Mehmet Akosman 

Yeni Akit

57.000

Ramazan Fatih Uğurlu

Yeni Asır

51.000

Zirve Holding/Kalyon İnşaat 

Doğru Haber

13.000

Hüda Par

Türkgün

12.000

MHP Yanlısı

İstiklal

10.000

 Hüseyin Arif Çakmak , Muhafazakar

Yeni Söz

10.000

Ali Adakoğlu – Tiraj Ocak 2018’e aittir

Vahdet

-

(Yazarlarının Deniz Baykal’a kaset komplosunda yer aldığının ortaya   çıkmasının ardından Eylül 2016’da kapanmıştır)

 Yeni Yüzyıl

-

(Ahmet Davutoğlu’na yakınlığı ile bilinen Gazete Davutoğlu’nun gidişine   doğru Mayıs 2016’da kapanmıştır)

Günboyu

10.000

Milliyetçi

Dokuz Sütun

10.000

Milliyetçi

Ortadoğu

  ----

MHP (16 Şubat 2020 günü yayın hayatına son vermiştir)

Yeni Gün

10.000

Ümit İlker TANGAL (MHP Yanlısı)

 

 

Hükümet Yanlısı olarak adlandırılan gazeteler

Habertürk    

 

Ciner Medya Grubu (Temmuz 2018’de kapanmıştır)

 

Hürriyet ve Posta Mart 2018 itibari ile hükümet baskısına dayanamayıp Doğan Yayın Grubu tarafından  Hükümet yanlısı Erdoğan Demirören’e satılmıştır

 

Daha önce Hükümet Yanlısı olan ancak 17 Aralık 2013 tarihinden beri Hükümet Karşıtı durumunda görülüp daha sonra kapatılan gazeteler

Taraf

 

(Liberal muhalif) 27 Temmuz 2016 tarihinde KHK ile kapatılmıştır.

Yarına Bakış

 

(Cemaat) Hükümet tarafından el konulan Zaman Gazetesi   kadrosunca Mart 2016 tarihinden itibaren çıkarılmakta iken 27 Temmuz   2016 tarihinde KHK ile kapatılmıştır.

Özgür Düşünce

 

(Cemaat) Hükümet tarafından el konulan Bugün Gazetesi kadrosunca   Kasım 2015 tarihinden itibaren çıkarılmakta iken 27 Temmuz 2016   tarihinde KHK ile kapatılmıştır

Meydan

 

(Cemaat) 27 Temmuz 2016 tarihinde KHK ile kapatılmıştır.

Millet

 

(Cemaat) 27 Temmuz 2016 tarihinde KHK ile kapatılmıştır

Bugün

 

(Cemaat) 27 Temmuz 2016 tarihinde KHK ile kapatılmıştır

Zaman

 

(Cemaat) Önce kayyum atanmış, 27 Temmuz 2016 tarihinde KHK ile   kapatılmıştır. 

 

Daha önce muhalif olarak görüldüğü halde daha sonra hükümet yanlısı olan gazeteler

Aydınlık

14.000

Vatan Partisi.

 

Daha önce yandaş olarak görüldüğü halde hükümet yanlılarınca artık muhalif kabul edilen gazeteler

Karar

52.000

Ahmet Davutoğluna yakın isimlerce Şubat 2016 da çıkmaya başlamıştır

Yeni Birlik

51.000

Avni Özgürel

 Analiz

50.000

Avni Özgürel tarafından satın alınan Gazete Harbi yerine kurulmuş, ekonomi gazetesidir

 

 

Muhalif olarak görülen gazeteler

Sözcü

230.000

Ulusalcı, Muhalif

Korkusuz

60.000

Lümpen, Muhalif

Yeni Çağ

50.000

Milliyetçi, Muhalif, İYİ Parti

Cumhuriyet

28.000

Ulusalcı

Milli Gazete

21.000

Saadet Partisi

Yeni Mesaj

4.700

BTP, Haydar Baş

Yeni Asya

5.000

Nurcu

Birgün

6.500

Sol Parti

Evrensel

4.400

EMEP

Yurt

 ---------

CHP Yanlısı (24 Mart 2020 günü kapanarak internet yayıncılığına dönmüştür)

Yeni Yaşam

2.000

HDP Yanlısı, 25 Mayıs 2018 tarihinde yayın hayatına başlamıştır

Özgür Gündem

  ---

HDP, 16 Ağustos 2016 tarihinde KHK ile kapatılmıştır

 

TELEVİZYONLAR

 

Yandaş veya Havuz Medyası olarak anılan televizyonlar

TV Adı

Sahibi

ATV

Zirve Holding/Kalyon İnşaat

A Haber

Turkuaz Medya Grubu/ Kalyon İnşaat

TGRT

İhlas Holding

360

Türkmedya Yayın Grubu, Hasan Yeşildağ

Beyaz Tv

Melih Gökçek

24 Tv

Türkmedya Grubu, Hasan Yeşildağ

Kanal 7

Yeni Dünya Medya Grubu

Ülke Tv

Yeni Dünya Medya Grubu

Tv Net

Albayrak Grubu

Hilal Tv

Akabe Vakfı, Mustafa İslamoğlu

Semerkand Tv

Menzil Vakfı

FM Tv

İsmailağa Cemaati

Yeni Akit Tv

Ramazan Fatih Uğurlu

TRT Kanalları

AKP Hükümeti

CNN Türk

Demirören Grubu

Kanal D

Demirören Grubu

 

Hükümet Yanlısı Olarak görülen televizyonlar

TV Adı

Sahibi

Star Tv

Doğuş Holding, Ferit Şahenk

Habertürk Tv

Ciner Medya Grubu (son aylarda muhalefete de ses verdiği için hükümet merkez medya olarak adlandırılmaya başlanmıştır. 03 aralık günü RTÜK tarafından 5 gün yayın durma ile cezalandırılarak göz dağı verilmiştir)

Show Tv

Ciner Medya Grubu

Bloomberg HT

Ciner Medya Grubu

e-2 Tv

Doğuş Holding, Ferit Şahenk

Kral Tv

Doğuş Holding, Ferit Şahenk

NTV

Doğuş Holding, Ferit Şahenk

Bengü Türk

MHP

Haber Global

Azerbaycanlı Golbal Medya Grup. Bağımsız tv olarak başlayıp son aylarda hükümet yanlısı programlar yapmaktadır

TV 100

Necat Gülseven, 3 N Medya, Bağımsız TV kanalı diye başlayıp Hükümet Yanlısı duruma düşen TV Kanalı

 

Kanal D ve CNN Türk Mart 2018 itibari ile hükümet baskısına dayanamayıp Doğan Yayın Grubu tarafından  Hükümet yanlısı Erdoğan Demirören’e satılmıştır

 

Daha önce muhalif olarak görüldüğü halde artık hükümet yanlısı durumuna gelen televizyon

TV Adı

Sahibi

Ulusal Kanal

Vatan Partisi

 

Daha önce Hükümet yanlısı olan ancak 17 Aralık 2013 tarihinden beri Hükümet karşıtı durumunda görülüp daha sonra kapatılan televizyonlar

TV Adı

Sahibi

Samanyolu

Cemaat) 27 Temmuz 2016 tarihinde KHK ile kapatılmıştır.

Yeni Erzincan Tv

(Cemaat) 27 Temmuz 2016 tarihinde KHK ile kapatılmıştır.

Bugün Tv

(Cemaat) 27 Temmuz 2016 tarihinde KHK ile kapatılmıştır

Mehtap Tv

(Cemaat) 27 Temmuz 2016 tarihinde KHK ile kapatılmıştır

Kanaltürk

(Cemaat) 27 Temmuz 2016 tarihinde KHK ile kapatılmıştır

 

Muhalif olarak görülen televizyonlar

TV Adı

Sahibi

Halk Tv

CHP

Mesaj Tv

BTP, Haydar Baş

Meltem Tv

BTP, Haydar Baş

İMC Tv

26 Şubat 2016’da uydudan çıkarılmış, 29 Eylül 2016 tarihinde ise       KHK ile   tamamen kapatılmıştır

Hayat Tv

EMEP, 29 Eylül 2016 Tarihinde KHK ile kapatılmıştır

Tv 10

Alevi Kanalı, 29 Eylül 2016 tarihinde KHK ile kapatılmıştır. İnternet üzerinden yayınını sürdürmektedir.

Yol Tv

Alevi Kanalı, Avrupa Alevi Birlikleri Federasyonu tarafından kurulmuştur.  22 Aralık 2016-8 Ocak 2017 tarihleri arasında yayını durdurulmuştur. Astra19 uydusu üzerinden yayınını Almanya üzerinden sürdürmektedir. 

Can Tv

Alevi Kanalı, Eutelsat ve Hotbird uyduları üzerinden yayınını Almanya üzerinden sürdürmektedir.

KRT Tv

Kültür Radyo Tv, Eski Karadeniz Tv

TELE 1

Merdan Yanardağ

Medyascope Tv

Ruşen Çakır'ın Youtube kanalı

TV 5

Saadet Partisi

 

Zaman zaman hükümet karşıtı gözüken televizyonlar

TV Adı

Sahibi

Fox Tv

The Walt Disney Company

 Flash Tv

Göktuğ Medya Grubu (Hükümetin Baskılarına dayanamayarak 4  Mart 2019 tarihinde yayın hayatına son vermiştir)

Kanal B

Başkent Üniversitesi

 

Hazırlayan: Abdullah Köktürk

 

 




Bu haber 517560 defa okunmuştur.


Asena Asena / 17-11-2019 20:29:00

Milliyetçilerin sesi Türkgün Gazetesini göremedim.

Abdullah Köktürk / 27-04-2019 10:27:00

Bu haberi hazırlarken bu kadar okunacağını tahmin etmemiştim. Demek ki ihtiyaçmış. Ancak anlamadığım ben iletişimci değilim. Bu ülkede bu kadar iletişim fakültesi, onun hoca ve öğrencileri var. Hadi hocalar hazırlamaya üşendi, öğrencilerine bırakın yüksek lisans ödevi bir lisans ödevi de mi vermediler? İlginç olan bu bence.

Nihat Taşdemir / 10-04-2018 15:21:00

Çalışmanızdan dolayı tebrik ediyorum. Eksikliği gidermişsiniz. Şimdi Hürriyet, Posta, CNN Türk de yandaş oldu. Bakalım ne olacak?



FACEBOOK YORUM
Yorum

İLGİNİZİ ÇEKEBİLECEK DİĞER KÜLTÜR-SANAT Haberleri

Bizi Takip Edin :
Facebook Twitter Google Youtube RSS
YAZARLAR
ÇOK OKUNAN HABERLER
SON YORUMLANANLAR
HABER ARŞİVİ

Türkiye'de Açıklanan Corona Sonuçlarına İnanıyor musunuz?


nöbetçi eczaneler
HABER ARA
YUKARI YUKARI